Oshovo meditace a holistický způsob fitnessu

Aktualizace: 7. říj 2019


,,Není to o tom, co dostáváš, ale kým se procesem stáváš." -- Elliott Hulse (atlet a zakladatel Strength Camp)

Proč Oshovo meditace

K Oshově meditaci jsem se dostala přes jednoho bláznivého atleta jménem Elliott Hulse. Elliott je velmi autentický chlapík. Když s manželkou a dětmi byli úplně na mizině, byli extrémně zadlužení, začal Elliott stavět pro sebe a veřejnost posilovnu ve své garáži. Je tedy pionýrem garážových posiloven. V roce 2012 začal na YouTube dávat svá videa ohledně fittnesu a během jednoho roku se stal nejoblíbenějším YouTuberem. Bylo to především díky tomu, že používá holistický způsob fittnesu. Dívá se tedy na člověka z více úrovní. Tedy ne jen přes tělo, ale také přes mysl a duši.

Momentálně se soustředí na „Strength Camp“ neboli „Kemp síly“, kde z Tebe udělá silnější verzi Tvého já. Doporučuji se podívat na některá jeho videa. Udělá z Tebe doslova Tarzana! Ve svém učení používá totiž Oshovu meditaci.

Osho byl známý mystik a duchovní učitel, který s touto meditací přišel jako první. Když jsem ale viděla různé ezoterické lidi, kteří Oshovu meditaci dělali, tak mě to vůbec nezaujalo. Naopak mě to spíše vyděsilo. Elliott však přišel s moderním způsobem, jak tuto meditaci lidem předat, a tak zaujal

i mě. Mrkneme na ní.

Meditace trvá šedesát minut. Ale pokud jsi nikdy nedělal žádná bojová umění, kde musíš devadesát minut řvát skoro v kuse, tak se Ti může stát, že už po chvíli nebudeš moci. Nevzdávej se ale

a pokračuj, co to jde! Nemusíš slepě dodržovat následující kroky. Uvař si to podle svého gusta.

Základním kamenem Oshovo meditace je, že zapojíme veškeré svalstvo a budeme u toho strašně moc řvát jako Tarzan. Naše tělo se tak zbaví veškerého negativního stresu (stres, který se udržuje ve svalech díky stresu a my ho neuvolňujeme) a vyplaví se nám spousta skvělých hormonů, které nás hodí do zrelaxovaného stavu. Možná doporučuji předem upozornit sousedy, aby na Tebe nezavolali policajty. Meditace má pět fází.

1. FÁZE: CHAOTICKÉ DÝCHÁNÍ (10 MIN.)

Dýchej rychle a intenzivně. Nesnaž se dech nikterak kontrolovat. Trochu u toho skákej a pomáhej si rukama. Jako bys chtěl výdechem něco vyrvat z těla. Deset minut je opravdu hodně. Když to budeš dělat tři minuty, tak to úplně stačí. Vnímej své tělo a uvidíš, co zvládneš.

2. FÁZE: VÝBUCH
 (10 MIN.)


Teď přijde „Tarzan style“. Prostě začni řvát, jak jen to jde! Klidně i breč. Skákej. Tancuj. Směj se. Ani zde nejsou žádné hranice, a pokud je tam máš, tak máš teď šanci je zbourat. Totálně vše pusť. Veškerou kontrolu. Pokud si připadáš hloupě, zkus to s více lidmi najednou. Naplno se zblázni, ať může veškerý stres ven. Tahle fáze je velmi vyčerpávající. Po dvou minutách budeš mít opravdu dost. Nepřestávej ale. Vydrž to, co to jde. Každý z nás se budeme cítit vyčerpaní jindy. Až ucítíš, že máš dost, tak přejdi k dalšímu bodu. Tato druhá fáze je nejdůležitější ze všech, takže jí dej více pozornosti.

3. FÁZE: MANTRA HU
 (10 MIN.)


Pak začni skákat s rukama vzpaženýma nad hlavou a říkej nahlas: „Hu! Hu! Hu!“ Dopadej na celou plochu chodidel. Znovu, nesnaž se nic kontrolovat. Dej do toho úplně vše. Ano, možná to zní šíleně. Často je ale fajn se vrátit do dětských let a zopakovat si to, co jsme zapomněli. Pokud sis jako malý nehrál na Tarzana, tak teď máš možnost to zkusit. Nemysli na to, co si o Tobě budou myslet ostatní, mysli jen na to, jak pomůžeš svému tělu zbavit se negativního stresu, který ve svých svalech máme.

4. FÁZE: TICHO 
(15 MIN.)

Zastav se. Lehni si na patnáct minut na záda. Pozoruj, co se děje s Tvým tělem, s Tvojí myslí,

s Tebou celkově. Jak se cítíš. Nikam nespěchej a tento pocit si užij. Jen tak tam buď.

5. FÁZE: TANEC 
(15 MIN.)


Začni pomalu tancovat. Jen tak se hýbat. Pusť si k tomu klidně i hudbu. Vnímej, co se děje s tělem,

a užívej si pocit relaxace. Během těchto šedesáti minut na nic nemyslíš.

Nemáš na to ani čas. Prostě se vyřveš a vyhodíš všechen stres ze svého těla ven. Zahodíš stud

a začneš být sám sebou. Je to výborný trénink, který stojí za to vyzkoušet. Jedna z nejlepších technik na stres. Prostě se vyřvat. Můžeš též navštívit hodiny kendo nebo jiných bojových umění, kde se naučíš z plných plic řvát.

Žádné hranice. Improvizuj podle toho, jak se cítíš. Tato technika Ti též může zvýšit sebevědomí, protože si uvědomíš, že Ti někde přestalo záležet na tom, co si o Tobě myslí ostatní lidi, když řveš jako Tarzan nebo vypadáš jako opice. Možná s tím problém nemáš, možná ano. Tato technika Ti jistě na sebevědomí ale neubere.

Pokud se Ti nechce dělat nikterak systematickou meditaci, jako je tato, tak si můžeš jednoduše napustit vodu do umyvadla a vyřvat se do ní. Zajít si do lesa a vyřvat se tam nebo dát řev svému polštáři.

Pořád lepší, než pak řvát doma na své nejbližší, které milujeme.

Občas organizujeme s týmem víkend v horách, kde si ráno uděláme Wim Hofovu metodu, pak si dáme trochu jógy, posilování a chůze, někdy si pravě uděláme i Oshovku, večer si spolu něco uvaříme a pak do noci kecáme a kecáme. Pokud se chceš přidat a bude zrovna volno, tak Tě rádi na palubě přivítáme. Zaregistrovat se můžeš zde.

#OSHO #OSHOVOMEDITACE #MEDITACE #FITNESS #HOLISTICKÝFITNESS #ZDRAVÍ #KŘIK #TARZAN

0 zobrazení

,,Originality is the one thing which unoriginal minds cannot feel the use of."

-- John Stuart Mill

Copyright © 2020 Veronika Allister - VŠECHNA PRÁVA VYHRAZENA